Bjørvika Undertøy

Alise satser på jus og undertøy

Alise Grande studerer jus, men klarte ikke å motstå fristelsen da hun fikk muligheten til å satse på en annen lidenskap, nemlig klær og undertøy.

I juli åpnet hun Bjørvika Undertøy i Operagata, som er i ferd med å bli det nye, spennende området for handel og underholdning i Oslo.

– Jeg har innsett at jeg ikke klarer å gjennomføre studiene på normert tid fordi jeg er interessert i så mye annet. Men jeg fortsetter studiene ved siden av butikkdriften, sier hun.

Alise har jobbet med klær og spesielt undertøy tidligere, blant annet i Det lille under. I tillegg har hun med seg Vera Kleppe, som har lang erfaring og mye kompetanse om faget.

Undertøy et eget fag

– For undertøy er et eget fag, understreker hun: – Å kjøpe riktig undertøy, spesielt BH, er faktisk et helsespørsmål for mange kvinner. Kjøper du en BH av dårlig kvalitet kan det føre til at du får problemer med nakke og skuldre. Derfor er det viktig for oss å profilere oss som faghandel, et sted hvor du får riktig og kyndig hjelp, slår hun fast. – I mange land kreves det faktisk sertifikat for å kunne selge undertøy, legger hun til.

– Kjedene har dominert dette markedet i mange år, så det er viktig for oss å kunne tilby et alternativ der kundene føler seg trygge på at de får god hjelp og samtidig kan få tak i pent og vakkert undertøy av høy kvalitet. Derfor legger vi stor vekt på å skille oss ut, både med produktkunnskap, service og kyndig veiledning, og i tillegg satse på merker og et sortiment som du ikke finner så mange andre steder.

Kvalitetsmerker

Hun satser på kjente merker som for eksempel Marie Jo, Prima Donna, Mey, Taubert, Marlies Dekkers og Woolford, og blir forhandler for high end-merket André Sordin om kort tid.

– Kundene våre er villige til å betale for kvalitet, og de er svært bevisste på opprinnelse og bærekraft, noe vi selvsagt tar hensyn til når vi velger hvilke merker vi skal satse på, sier hun.

God start

– Dette har vært helt fantastisk! Starten har vært langt bedre enn jeg hadde våget å håpe på. Det er tydelig at vi har truffet godt. Vi har fått mange gode, faste kunder fra nærområdet og de nærmeste bydelene, men har også mange som er villige til å reise langt for å handle hos oss. å betale for kvalitet, og de er svært bevisste på opprinnelse og bærekraft, noe vi selvsagt tar hensyn til når vi velger hvilke merker vi skal satse på, sier hun.

Gull og marmor

Alise er godt fornøyd med beliggenheten og med farger og innredning i butikken: – Jeg har fått god hjelp av Bjørn Haug AS, som har levert en innredning som er akkurat etter min smak: Lys, delikat og feminint med marmor, hvitt og gull som hovedelementer.