Slik selger du mer i din butikk
Valg av innredning og materialer skal formidle følelser og skape spenning og opplevelser, men samtidig være funksjonelt. Trendene spriker, fra naturalistisk til futuristisk. Individualitet – finne sin egen stil og profil er viktig. Bærekraft og miljø blir stadig viktigere. Dette er stikkord for de viktigste trendene i butikkinnredning og inventar ut fra det om ble vist på Euroshop i Düsseldorf i februar.
Kampen mot netthandelen spisser seg til, og det blir stadig viktigere å finne løsninger, innredning, møbler og materialvalg som overrasker kundene og gir dem en opplevelse som gjør at de gleder seg til å komme tilbake til den fysiske butikken, ikke bare sitte hjemme og bestille varer på nett. Derfor er det viktig å skape den spesielle atmosfæren i et samspill av kreativitet, smarte og funksjonelle løsninger og overraskende opplevelser. Enten det er metall, kryssfiner laget av banantrær eller nordiske materialer, fotoluminescerende granulater eller bøyelig finer. Tilgangen på nye og fleksible materialer som kan brukes hver for seg eller i alle tenkelige kombinasjoner synes nesten uendelige…